19 Januari 2011

Terima kasih Boxxtomoi

Sejak tersiarnya dokumentari Muay Thai dalam Majalah 3 minggu lepas, gim-gim dan kelab Muay Thai seluruh negara mula diserbu oleh peminat. Orang ramai kini mula membuka mata. Kalau dulu mereka beranggapan Muay Thai cuma ada di Thailand, kini mereka sedar bahawa setiap pelosok negeri di Malaysia ini mempunyai kelab Muay Thai.

Orang ramai juga sudah tahu bahawa ada anak tempatan yang berjaya mengharumkan nama sehingga ke peringkat antarabangsa. Firdaus Janai, figura dari Kulim, Kedah ini tiba-tiba melonjak ke senarai teratas ejen carian seperti Google dan Yahoo setelah menjadi watak penting dalam dokumentari terbitan TV3 berkenaan.

Blog Boksing Kelantan mengucapkan ribuan terima kasih kepada blogger Musaddik Zainuddin (http://www.boxxtomoi.com/) kerana memberi idea kepada TV3 membuat dokumentari berkenaan. Kini, banyak kelab mendapat manfaatnya apabila ramai anak muda datang untuk menjadi jaguh seperti Firdaus Janai. Sitkrumat juga menerima tempiasnya. Semoga selepas ini lebih ramai penerbit dan pengarah filem memperkenalkan sukan Muay Thai dalam filem atau rancangan mereka.

Tiada ulasan: