03 Januari 2011

Slim dengan Muay Thai

Kem Sitkrumat ialah satu-satunya kelab Muay Thai yang bergerak secara aktif dan diiktiraf oleh Persatuan Muay Thai Malaysia di Klang, Selangor. Kem ini diasaskan pada awal 2008 di Taman Rakyat Klang.

Kem ini disertai oleh pelbagai bangsa dan agama tanpa mengira latar belakang. Ramai yang datang berlatih pada mulanya sekadar untuk mengetahui asas Muay Thai tetapi terus mendalaminya sehingga ke peringkat tertinggi. Ada juga yang datang dengan niat untuk menurunkan berat badan setelah pelbagai kaedah senaman tidak berkesan.

Sebagai jurulatih yang mempunyai pengetahuan dalam sains sukan, Cikgu sentiasa memberi panduan kepada setiap pelatih untuk mendapat hasil yang terbaik melalui latihan Muay Thai. Testimoni paling baik yang sering menjadi rujukan setiap pelatih ialah perubahan fizikal dua pembantu jurulatih Sitkrumat, iaitu Zaim Sitkrumat dan Bob Sitkrumat. Kedua-duanya ialah pelatih paling lama di Sitkrumat dan memiliki berat badan melebihi 100kg sebelum ini tetapi berjaya menurunkan berat badan dengan kaedah Muay Thai sehingga menjadi 80kg.

Jika anda ingin mencuba menurunkan berat badan dengan cara kami, silalah berkunjung ke Kem Sitkrumat di Taman Rakyat Klang. Latihan diadakan setiap Selasa, Sabtu dan Ahad. Kami akan membantu anda sebaik mungkin dan selebihnya terserahlah kepada kebijaksanaan anda.

Kami tidak menjanjikan perubahan yang singkat seperti iklan ubat kurus di TV kerana tanpa senaman dan diet yang teratur, anda tidak akan berjaya juga. Pelatih yang telah berjaya mendapatkan berat badan ideal sebelum ini pun sentiasa berlatih, berlatih, berlatih. Jika anda serius untuk berubah, apa salahnya mencuba.

Tiada ulasan: