17 Januari 2011

Kem 1Malaysia

Di Kem Sitkrumat Klang, setiap pelatih ialah VIP tanpa mengira umur dan bangsa. Kem kami mengalu-alukan sesiapa sahaja yang berminat untuk datang belajar atau berkongsi ilmu. Pelatih yang paling muda di sini berusia 5 tahun dan yang paling tua berusia 38 tahun.

Peminat cuma perlu datang dan mengisi borang pendaftaran dan membuat pembayaran yuran keahlian sebanyak RM50, tiada yuran latihan dikenakan. Apabila anda sudah diterima sebagai ahli, anda akan mengikuti latihan dari awal sehingga tamat silibus yang telah ditetapkan. Jika anda ingin berhenti daripada mengikuti latihan, anda boleh berhenti bila-bila masa yang anda mahu.

Di sini, tiada orang lama atau orang baru. Semua pelatih dianggap sama. Anda akan belajar apa yang murid senior sudah belajar. Jurulatih di sini yang terdiri daripada Cikgu sendiri dibantu beberapa pelatih senior sedia memberi tunjuk ajar berdasarkan silibus fleksibel yang telah dirangka sebaik mungkin. Kelengkapan di sini disediakan dengan cukup untuk menampung semua murid dalam satu-satu masa.

Kem kami menggunakan kelengkapan berkualiti tinggi dari jenama no.1 Thailand, iaitu Raja Boxing. Seluar latihan dan minyak panas Namman Muay boleh dibeli daripada Cikgu dengan harga lebih rendah berbanding di mana-mana gim atau kedai. Untuk mengelakkan dehidrasi semasa latihan, pelatih digalakkan membawa air mineral kerana air tidak disediakan.

Tiada ulasan: