01 Ogos 2009

PEREMA

Pertubuhan Pembangunan Remaja Malaysia, PEREMA didaftarkan pada Disember 2006 bertujuan membentuk perilaku dan jati diri remaja ke arah masa depan yang cemerlang. Antara pelopor PEREMA ialah Datuk Abdul Manaf Daud, Ahmad Sowhini Harun dan Sarjan Rosli Yaacob. Antara pengkhususan latihan seni mempertahankan diri yang diketengahkan PEREMA ialah silat tongkat, tinju, tomoi, taekwondo dan karate.

Menurut pengasas PEREMA, Datuk Abdul Manaf Daud, program tersebut bertujuan melahirkan masyarakat yang cergas, harmoni, berdisiplin dan berpersonaliti. Menerusi jati diri yang unggul, PEREMA berharap remaja akan terhindar daripada kegiatan tidak sihat seperti mengambil dadah, bersikap kurang ajar dan terlibat dalam gejala maksiat.

Antara impian PEREMA ialah menubuhkan Akademi Seni Mempertahankan Diri bagi mencungkil bakat dan mengetengahkan petinju muda ke peringkat antarabangsa. PEREMA juga sering menganjurkan kejohanan freestyle kickboxing di sekitar Lembah Kelang bertujuan mencari bakat-bakat baru dalam sukan tomoi yang semakin terkenal.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi sekretariat di talian 012-3746766 (Suhaimi).

Antara kejohanan anjuran PEREMA

Tiada ulasan: