06 September 2015

Bentuk disiplin di Sitkrumat



1. Saya memanggil mereka berdua ini Mail dan Sudin, sempena nama watak drama dalam Astro pada Ramadan lalu kerana mereka selalu bergaduh kemudian berbaik semula.

2. Sebelum saya bawa mereka masuk ke tim Sitkrumat, dua orang ni selalu saya tarik masuk ke bilik disiplin kerana pelbagai salah laku disiplin.

3. Mereka pernah dihantar ke kem jati diri anjuran Pejabat Pendidikan Daerah untuk mengubah sikap, tetap gagal.

4. Sejak masuk Sitkrumat pada bulan lepas, tiada lagi masalah di sekolah yang saya dengar tentang mereka.

5. Matlamat saya ialah melatih mereka sehingga menjadi juara muaythai kebangsaan memandangkan umur mereka yang masih muda, 15 tahun.

6. Di Sitkrumat, remaja dilatih patuh pada disiplin - datang tepat pada waktu latihan, hormat orang yang lebih tua, menolong rakan-rakan sepelatih dan sebagainya. 

7. Jadi, jika ada anak-anak yang nakal, susah nak ikut peraturan, suka melawan cakap, hantarlah ke kelab Sitkrumat, Insya Allah mereka akan dibentuk sebaik mungkin.

8. Saya juga berpengalaman menguruskan disipin murid-murid di sekolah menengah sejak 8 tahun yang lalu.

9. Sitkrumat juga pada asalnya ditubuhkan pada tahun 2008 untuk membentuk jati diri sekumpulan murid nakal sebelum menjadi kelab muaythai untuk semua. 

Tiada ulasan: