20 Jun 2011

Dragon Boy Juara Klang Open

Pada tahun lepas, buat pertama kalinya Sitkrumat Camp menghantar wakilnya ke Kejohanan KLFK di Kajang setelah 2 tahun ditubuhkan. Azuar Sitkrumat menang terhadap pencabarnya Lan M-Zie dari Arzani Group pada pusingan kedua. Tahun ini kami sekali lagi menghantar wakil ke Battle of Nak Muay, Klang dan petinju kami, Dragon Boy menang KO pusingan kedua. Kami membuktikan bahawa kelab bawah pokok pun boleh melahirkan juara juga.



Dalam perlawanan semalam, sorakan penyokong yang lebih memihak kepada wakil M-150 ternyata tidak memberi kesan kepada Dragon Boy apabila teknik lawan yang menyerangnya bertalu-talu dengan siku dan lutut dihalang dengan baik. Lawan yang kepenatan kerana semua tekniknya tidak membuahkan hasil akhirnya kehilangan stamina dan diselamatkan oleh bunyi loceng. Masuk pusingan kedua, Dragon Boy yang pada pusingan pertama cuma bertahan akhirnya menyerang lawannya dan dalam masa 30 saat, lawannya tumbang dan terpaksa dikejarkan ke hospital kerana terkoyak ibu jari kaki.


Cikgu selaku ketua jurulatih Sitkrumat Camp mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada semua ahli Sitkrumat yang hadir. Walaupun kami cuma berjumlah 23 orang sahaja, semangat sorakan kami berjaya mendiamkan majoriti penyokong yang sejak awal-awal lagi memberi galakan kepada wakil daripada pihak penganjur.

Tiada ulasan: